Kiten: Kopen... of kopen?

6 februari 2013 - St Kilda, Australië

Het mooie is, als we na de les naar de Kite store gaan kunnen ze misschien wel een toffe aanbieding voor ons maken. We hebben geen idee wat een Kite zou moeten gaan kosten maar zijn wel benieuwd. Samen met Chris (die ook super enthousiast is) gaan we op naar de winkel.

Daar worden we geholpen door de zeer gedreven en charmante Melissa. Ze steelt je hart op het moment dat je de winkel in komt en echt waar: Zelfs als je niet weet wat een Kite is koop je er één. Als je dat naast ons enthousiasme zet weet je het al: Saf en ik zijn de lul. Aangezien we met zijn 3en zijn kan ze een superdeal maken (tuurlijk, ik ben ook verkoper geweest...) We hoeven de kite niet meteen helemaal te betalen maar kunnen hem wel gewoon meteen gebruiken (nee geen rente mensen!) Gewoon een verkooptruc om ons te laten kopen, snappen wij ook wel, maar eigenlijk komt ons dat wel goed uit.

Saf en ik staan allebei al met 1 voet in de boot (of op het kiteboard ;) ) maar we besluiten om wijselijk er even over na te willen denken. Onze Kite set kost namelijk (een luttele) 3000 dollar. Ja dat is geen kattenpis, zelfs niet na ons harde werken. Daarnaast zien we ons zelf al helemaal gaan. Als we een baan hebben in Melbourne kunnen we in onze vrije tijd heerlijk Kiten!
Ik denk dat de uitkomst duidelijk mogen zijn. De volgende dag bellen we Melissa op dat we de set willen hebben. We ronden de deal mooi af, ja wij zijn ook niet gek natuurlijk, wel even afdingen! En dan: HEBBEN WIJ EEN KITE !!! :D

1. K. Schenk-Sulyok:
    26 augustus 2013
    Ja ja, een kind van je vader. Prima deal voor minder dan de verkoper voor ogen had :). Ik maak het kiten zowat mee, zo beelden heb je het beschreven. Lijkt me echt helemaal gaaf. Misschien een idee om op 18 oktober eens uit te proberen, haha.
    Je verhaal over Stan vond ik ook hilarisch, zo vallen ze door de mand. Je kan nog eens vragen of hij eigenlijk een korfballer is.
    Het schiet nou lekker op hoor, we zijn aan het aftellen op de kalender.
    xxxxx pa
  2. Ger:
    16 september 2013
    Heb het met belanstelling gelezen vond het erg mooi om te lezen het heeft even geduurd met antwoordt maar dat komt omdat ik er even een paarweken tussen uit geweest of beter p vakantie we hebben genoten en daar doe je het voor en jullie genieten nog steeds en dat vind ik mooi.
    Groetjes Ger