Kiten: Het water in

6 februari 2013 - St Kilda, Australië

Helemaal leuk we mogen vandaag met Hugo Boss het het water in. Alleen of ik hem deze keer niet wil schoppen. Hihi. Deze keer met een grote Kite van 8 meter breed. Hij ligt al helemaal netjes op ons te wachten (waarschijnlijk omdat we zo laat waren) en Hugo Boss laat ons zien hoe je een Kite moet laten op stijgen. Dit blijkt nogal belangrijk te zijn omdat als je het niet goed doet je het hele strand over gesleept kan worden door je Kite. Je moet de Kite Cross wind oplaten (dus op 9 of 3 uur) en dan rustig met beleid langs de ‘Edge’ omhoog laten. Als je de Kite op 12 uur hebt kan je ermee lopen. Wel ervoor zorgen dat je Kite op 12 uur blijft, anders kunnen ze je alsnog 10 km verderop opvegen.

Het ziet er niet al te moeilijk uit moet ik zeggen. Wij hoeven ons daar nog even niet druk over te maken want dat word les 2.
Nu gaan we lekker het water in (brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr KOUD!). Het duurt even voor Hugo onze gehele aandacht heeft. Wij hebben namelijk de grootste lol met het na doen van zeesterren en zeepaardjes. We opperen ook regelmatig dat plassen in het wetsuit misschien een idee is om het warm te krijgen. Hugo vind het, ondanks dat hij helemaal stuk gaat, volgens mij een minder idee. Daarom zeggen we dat voortaan maar in het Nederlands, plus af en toe een beetje roddelen hihihi.

Tijd voor het serieuze werk. De eerste water les is zonder board. We leren het zogenaamde ‘Body dragging’. We maken een treintje door aan elkaar te hangen en dan leren we hoe we een powerstroke moeten maken en dus vooruit gaan komen. Het super hilarisch, als achterste persoon word je voornamelijk heel veel heen en weer geslingerd en als degene met de Kite opeens een te harde powerstroke doet heb je mazzel als je nog bij het treintje hoort. We komen er ook achter dat Kiten niet alleen Kiten is. Het is ook veel lopen... met de Kite op 12 uur uiteraard (als echt stoere Kiters proberen wij dat meteen met 1 hand onder de knie te krijgen. Nog veel oefenen...).
Je begint aan de ene kant van het strand en eindigt aan de andere kant en dan is het dus gezellig terug lopen. Gelukkig is het Kiten zo leuk dat je daar niet echt druk om maakt.

We snappen ook opeens het nut van de helm. We laten de Kite namelijk best een aantal keer met een noodgang crashen. Als daar nou net iemand in het water staat... Lekker hoor! En zelf hebben we ook een paar keer dat een Kite met een angstaanjagende crash naast ons te water gaat. Gelukkig is het maar een grote vlieger he... (of gelukkig hebben we een helm).
Aan het eind van de les hebben we het idee dat we de powerstroke best door hebben. We besluiten ook dat dit maar een nieuwe hobby moet worden.

1. Ger:
    16 september 2013
    Hallo daar .

Nou dit is ook weer een super verhaal heb het weer met veel plezier gelezen en genoten maar jullie genieten iedere dag zo als ik het allemaal lees en dat deel je dan met ons .
    Het duurde even maar ben er even tussen uit geweest op vakantie en dat was ook leuk.
    Nou de groeten vanuit een koud Holland maar volgens de berichten gaat het bij jullie ook koud werden.
    Groetjes aan ieder en tot Mails..
    Gr Ger