Surfkamp (5 dagen)

26 oktober 2012 - Spot X, Australië

Onze wekker ging om half freakin’ 6. We moesten om 6 vertrekken om met onze backpack op de rug (haat dat ding nu al) naar Central Station te lopen en zorgen dat we daar voor 7en aankwamen. Eindelijk waren we een keer op tijd! Bij het boeken van de trip hadden ze alleen nog niet verteld dat het een busrit van 9 uur was om aan te komen bij Spot X ons surfkamp!? Dat was dus wel ff tegenvallen, maar we hebben de meeste tijd liggen pitten in de bus (eindelijk een slaap foto van Saph! Yeeww).

Om 5 uur kwamen we aan en kregen een snelle rondleiding en onze kamer toegewezen.  Saph en ik moesten natuurlijk meteen een hoody kopen omdat we daar korting op kregen met de fotopack die we hadden genomen: Unlimited foto’s of surfing.
Dina en wij delen een soort van omgebouwde container met Lauren uit Canada. We zijn één van de weinigen met een eigen douche en toilet, echt super chill! We zijn omgeven door bomen en planten en er vliegen allerlei bijzondere vogels, de laughin bird, papagaaien bruine en gekleurde. Naast onze deur zijn een paar kevers uit hun schilletje gekropen (Lauren en ik dachten eerst dat het gewoon levende kevers waren, maar wat prikken met stok (wat moest je ook alweer niet doen Rianne??) kwamen we er achter dat het alleen de lege buitenkant was).

De eerste avond zijn we naar The Bottle Shop gegaan en hebben we onze eerste wijnzakken gekocht (wijn in een zak, hoe verzin je het) 2 verschillende rooie wijnen die echt verschrikkelijk vies waren. Ja toen we ze al hadden vertelde iedereen ons dat als je een zak wijn koopt je gewoon een zoete witte wijn (Fruity something) moet kopen omdat de rest smerig is. Maar goed een beetje Trictrac gespeeld om ons van onze vieze wijn af te leiden 1-1 geworden.

De eerste twee dagen surfen was echt bagger. Ik bakte er letterlijk niets van, ik had ook echt geen idee wat ik fout deed. Saph deed het wel goed. Meteen golfjes pakken en echt blijven staan. Ik stond wel een paar keer maar donderde ook meteen weer om.
Surfen is wel echt vroeg opstaan, 6 uur ontbijt en 7 uur eerste surfles. We hebben zelfs een wake up service die ons elke ochtend wakker komt maken. De deuren gaan niet op slot hier (beetje appart maar je went eraan, gewoon je spullen met je slotje in je tas). Smiddags lekker dutje doen, lunchen en dan weer surfen :D.

Ik snapte geen bal van waarom ik zo bagger was tot ik even Saph d’r surfboard leende en ik er achter kwam dat mijn board veel gladder was waardoor ik geen grip had. Dag 3 dus een ander board genomen en het gaat al veel en veel beter. Zelfs onze surfleraar was verbaasd over hoeveel beter ik was geworden. Ik ben nog steeds niet goed hoor, weet ook niet of ik dat ooit word, maar i road my first real wave!! Ook eindelijk leuke foto’s van mij op het scherm!!! Dus gaan we binnenkort downloaden en natuurlijk online zetten.
Saph schijnt een geniale nosedive foto te hebben en ook veel super coole foto’s. Opeens zei onze surf leraar: Look Dolphins. En achter ons zwom gewoon een hele groep dolfijnen. Eigenlijk een beetje te ver om naar toe te zwemmen maar dat houdt Saphira en mij natuurlijk niet tegen. Zo freakin cool, gewoon wilde dolfijnen op 20 meter afstand!!! Heel erg bijzonder.

De laatste les van dag 3 was iedereen zo moe dat we echt maar een uur in het water zijn geweest :S maar we konden niet meer. Saph kneusde haar voet en moest vroegtijdig stoppen... Hoop dat ze morgen (ja ik ben bij vandaag aangekomen met schrijven Yeeww) wel van haar laatste les kan genieten.

Ik had een super geniale opmerking tegen onze surf leraar (Dave btw). Saph en ik moesten nog een kamer regelen voor in Byron Bay en dat moeten we vanaf spot X regelen want anders is er misschien geen kamer meer :S. En ik wilde weten hoe of wat, inplaats van dat ik gewoon ff wat normaals zeg zeg ik: We need to get a room... Hahaha Hij: Euhhh we just got out of surf class you are moving fast… hahaha. Toen had ik eindelijk een beetje door wat ik had gezegd! Hahaha. Echt iets voor mij.

YEEWWW is trouwens de manier waarop surfers elkaar begroeten hier en we zeggen het gewoon de hele tijd, als we gaan surfen, als ze vragen hoe we het vinden, als we wat gaan doen, gewoon de hele tijd (Ik hoor gewoon net een Laughing Bird (kookabarru heet hij officieel) lachen!!! Dat is echt ZO Grappig!!! Echt als een rare mensen lach!)

De tweede avond was er een feest avond en hebben we de witte zoete wijn gehaald, die is echt niet slecht, schijnt wel een hoofdpijn wijn te zijn. Was een hele gezellige avond met een spelletje suck and blow (je moet een kaart over geven) een apparte versie van de stoelen dans (als de muziek stop zegt die gozer iets wat je van omstanders moet krijgen en daarmee moet je dan gaan zitten, een telefoon, een riem, een mojokledingstuk, een bh) en een raar spelletje waar we het gewoon verder niet over hebben (get down!).
Dansen, feesten, gezellig om het kampvuur heel clichee met een gitaar en veelste laat naar bed. Dina heeft me van mijn kater geredt door me water te laten drinken :D.

En gewoon weer om 7 uur surfen!! Best way to get over your hang over!.Saph heeft Btw echt super veel pijn aan d’r voet... Hinkelen alles. Het eten is hier echt super goed geregeld elke maaltijd is super lekker, we hadden er eigenlijk niet zo veel bijzonders van verwacht maar moet echt zeggen geniaal. Ook iets wat ik zeker thuis ga eten: een sugar wrap. Saph heeft peanut butter jelly ontdekt (ik durf niet echt) en gewoon veel lekker eten, ook nog is super gezond met veel groente en salades.
The surfing way of life is a healthy way of life.

Martijn heeft mij trouwens de meest geniale kado’s mee gegeven van iedereen: mijn roze naaisetje (die ik al nodig heb voor mijn klamboe) en mijn zakmes die al veelvuldig gebruikt is voor vanalles en nog wat! Thank you so much!

De laatste dag surfen kon Saph helaas niet mee omdat ze nog steeds heel veel pijn heeft aan haar voet, gister veel ijs opgehad maar is nog niet echt beter. Ze heeft fatty toose. En ze vind het ook niet leuk als ik: “make way for the disabled” zeg. Wel geniet ze ervan dat ik eten en drinken voor d’r ga halen zodat ze niet in de rij hoeft te staan, dus dat maakt een hoop goed.

De laatste les ging surfen ging echt super goed. Alleen heb nog wel een zetje (give me a push haha) nodig om de golf op te komen. Als ik het zelf probeer lukt het meestal niet.

Saph had trouwens ook nog een super grote spin gevonden in haar wetsuit. Een huntsman. Kunnen heel groot worden en bijten maar zijn verder niet gevaarlijk. Deze was zeker 6 cm en niemand wilde haar helpen om hem er vanaf te krijgen!? Dus deze superwoman heeft hem er met een kleerhanger afgehaald. Tja dat doe je gewoon voor je vriendinnetje :D echt, als je haar gezicht had gezien hadden jullie het ook gedaan ;)

1. Mem:
    schatje!!!!!!!!!!!!!!!!
    ik lees alles dat je schrijft, heel erg leuk allemaal!!
    Veel plezier! Dikke kus
  2. Martijn:
    Graag gedaan hoor ;)
  3. Jolanda:
    31 oktober 2012
    Wat een heerlijk lang verhaal weer. Echt leuk om te lezen. Iedereen in huis hier slaapt al (ja, ja, het is ook al 21.00 uur) dus ik kon in alle rust lezen en genieten. Wat doen jullie veel zeg. Het lijkt wel of jullie al maanden onderweg zijn. Nou blijf maar lekker genieten en wij hopen voor Saphira dat ze snel weer gewoon kan lopen. Heel veel liefs weer van ons allemaal, Jolanda, Eric, Niels en Fleur
  4. Peter Schenk:
    2 november 2012
    Hey lieverd, al je verhalen gelezen. Ik was al hartstikke vroeg wakker, om half 7 ofzoiets. Vandaag gaan we Angel ophalen en gisteren, toen we net thuis waren, kwam Willem ons ophalen. Hij had boerenkool gemaakt en W en L dachten wel dat we nog niets geregeld zouden hebben voor het eten. Zo lief!! en supergezellig. Met Liesbeth gaat het gelukkig alweer wat beter en zij hebben een reisje geboekt naar de Canarische eilanden. Wat hebben jullie al veel meegemaakt in die paar weken zeg. En mijn kennis van de engelse taal neemt toe. Altijd handig om te weten hoe je iemand zo snel mogelijk mee moet vragen naar je kamer, hahaha. Gaat het alweer wat beter met de voet van Saph? Lief van je dat je die Huntsman voor haar weghaalde. Snel wegrennen lukte haar zeker niet? hahaha. Het is hier inmiddels half 9 en ik ga douchen, ma wakker maken en eens kijken hoe laat we Angel kunnen ophalen. Het regent hier keihard en dat gaat de komende dagen zo blijven, dus voorlopig moet ma de hond uitlaten!!
    Ik weet nu al zeker dat dat niet gaat lukken. Maar even kijken hoe we dat vanavond gaan doen met de verjaardag van Monique, morgen Tiny en overmogen Mila. Nou dikke knuffels voor jullie allebei eneh, ik ben wel benieuwd naar jullie horrorverhalen over Fawlty Towers of hoe dat hostel ook heet. Mam zal zelf ook nog wel ff reageren op al je belevenissen denk ik. xxxx Pap